שילוב מודל האניאגרם בתהליכי ההדרכה כמודל התנהגותי ייחודי, מעמיק את ההבנה לגבי תפיסות, רגשות, איכויות ומעצורים, המשפיעים על התנהגותם של מנהלים ועובדים בארגון.
דרך האניאגרם מאפשרת לשנות פרדיגמות בניהול משימות ואנשים ולאמץ אסטרטגיות נוספות לפעולה. שינויים אלו מסייעים בהשגת יעדי הארגון ובמפגש מקדם עם עובדים, עמיתים ולקוחות.
תהליך ההדרכה חושף איכויות של מנהיגות ביכולותיהם האישיות של המנהלים בארגון ומרחיב את טווח התנהלותם עם סביבתם ואת מידת השפעתם בקרב אנשיהם ובקרב הארגון בכלל.
הסדנה מתמקדת במיפוי אסטרטגיות ניהול מובילות המניעות מנהלים לפעולה. בחינת עומק של כל אסטרטגיה מסייעת למנהל לזהות את פוטנציאל האיכויות הטמון בו ואת הדרכים להביאן לכדי ביטוי והשפעה מרבית. חידוד תשומת הלב לדפוסי החשיבה המעכבים בסגנון הניהולי האישי, מסייע לשבירה של הפרדיגמה הניהולית המעודדת גמישות מחשבתית וכתוצאה מכך התנהלות אפקטיבית ומניעה יותר עם הסביבה.
ההדרכה מקנה כלים מרכזיים לניהול אנשים ומשימות, המסייעים לבניית תהליכי עבודה אפקטיביים כחלק משגרת ניהול קבועה, המאפשרת לכל מנהל לקדם את יעדיו בהצלחה.
הסדנה עוסקת במעגלי ניהול הכוללים תכנון, יישום, בקרה והפקת לקחים, תוך התמודדות עם מציאות משתנה, מרובת חזיתות ואתגרים. כמו כן נבחנים עקרונות מובילים בעולם הניהול מתוך ראייה ארגונית – מערכתית כוללת.
ההדרכה מפגישה את חברי הצוות עם התפיסות, הצרכים וסגנונות התקשורת השונים הקיימים ביניהם ליצירת בסיס משותף ביחס למטרות הצוות וליצירת מרחב משותף של תקשורת ושיתוף פעולה אפקטיביים.
צוות אפקטיבי הינו צוות בעל יעוד ודרך משותפים, המשכיל לטפח איזון בין ה"ביחד" וה"לחוד" של הפרטים ומגלה אחריות, יוזמה וגמישות קבוצתית, המאפשרות לו להסתגל לשינויים ולעבוד בשיתוף פעולה. ההדרכה מסייעת לפיתוח והובלה מקדמת של עבודת צוות סנרגתית.
סדנה זו מפרטת את הכללים למתן משוב אפקטיבי, תוך שהיא מחדדת את מיומנות עריכת שיחת המשוב באופן המותאם לסגנונות שונים של שפה ושל קשב במפגש עם כל עובד.
שיחת המשוב מקפלת בתוכה מורכבויות העולות מתוך הציפיות שבין מנהל לעובדיו. לא אחת, מסרים נאמרים ונקלטים בדרכים שונות המובילות לתחושת מתח ואי נוחות. הבנת הדרכים השונות בהן אנשים שונים מקשיבים ומבינים את המסר תורמת לנטרול מלכודות מיותרות של אי הבנה.
הסדנה מסייעת למשתתפים להעצים את יכולותיהם לדבר מול קהל, לדייק את המסרים שברצונם להעביר, לשכנע ולהשפיע על קהל השומעים.
מצגת אפקטיבית היא כלי רב עוצמה להעברת מסרים בתהליכי שכנוע, מכירה והדרכה. בסדנה נלמדות טכניקות הממקדות ומעצימות את המסרים המרכזיים שאנו רוצים להעביר באופן שמסייע לשכנע את קהל השומעים. כמו כן, יינתנו טיפים ליצירת "טנגו" חיובי עם הקהל, התמודדות עם התנגדויות אפשריות, שימוש נכון במצגת Power Point, פחד במה, פתיחה וסיום מרשימים ההופכים פרזנטציה לבלתי נשכחת.
הסדנה מקנה מגוון כלים ודרכים להנעת אנשים בעבודה, זיהוי הגורמים המעוררים מוטיבציה ותשומת לב לטיפוח הנעה מתמשכת בעבודה.
ניתן לאפיין עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה כעובדים שהם בעלי שביעות רצון גבוהה מתפקידם, בעלי מחויבות ארגונית גבוהה, ובעלי ביצועים טובים ואפקטיביים יותר. במהלך הסדנא נלמדים כלים מעשיים לזיהוי מוטיבציה נמוכה, לאיתור הסיבות לכך ולבחינת דרכי התמודדות עמן, תוך הימנעות מטעויות נפוצות. כמו כן, מושם דגש על מיפוי גורמים פנימיים שונים להנעה בקרב אנשים, בחינת הגורמים ה"מדליקים" וה"מכבים" אנשים בעבודה וכיצד יכולים מנהלים לעשות שימוש מותאם בהנעת אנשיהם.
בסדנא נלמדות שיטות להגדרת פרופיל תפקיד כולל מיפוי השלבים הקריטיים בתהליך הגיוס וכלים לראיון אפקטיבי של מועמד. זאת תוך מתן דגשים כיצד לבחור את העובדים המתאימים לארגון ולתפקיד.
גיוס עובד לא מתאים עולה לארגון סכומים גדולים ומשאבים ניהוליים עצומים."טעות גיוס" מוגדרת כעזיבה של עובד במהלך חצי שנה עד שנה מיום הגיוס לארגון.
הסדנה חושפת מודל עבודה ייחודי הקושר בין הגדרת התפקיד, אופי הארגון והחיבור הבין אישי עם המועמד.
הסדנה עוסקת במעטפת הרחבה של התפיסות, המדדים, הכלים והמיומנויות הנדרשות למתן שירות מצוין ללקוח והטמעת מדיניות השירות של הארגון.
ההדרכה שמה דגש על הדרכים להעצמת חוויית הלקוח מתוך ראיית צרכיו ומציעה כלים להתמודדות אפקטיבית עם לקוחות תובעניים ומאתגרים ועם מצבי שירות מורכבים. כמו כן, נבחנים גורמים מקדמים ומעכבים במעגל השירות הפנימי והשפעתו על איכות השירות כלפי חוץ. הסדנה משלבת תרגול וסימולציות להמחשה ומייצרת שפה שירותית אחידה המסייעת בקידום ערכי השירות בארגון.
הסדנה בוחנת את ההתנהלות הפיזית, הרגשית והמנטאלית המאפשרת עמידה באתגרים בשגרת העבודה לאורך זמן. בדומה לעולם הריצה למרחקים ארוכים (מרתון), נרכוש כלים, יכולות ומיומנויות אישיות וצוותיות המסייעות להתמודדות מקדמת ומעצימה על קו הזינוק.
סביבת העבודה בה אנו פועלים, הינה "ריצה למרחק ארוך" המזמנת אתגרים רבים נוכח מציאות משתנה. מהם הגורמים הדוחפים אותנו לקחת על עצמנו אתגרים גדולים ולהאמין שנצליח לממשם? מהם הגורמים המעכבים אותנו? מהם מקורות ההנעה שלנו כפרטים וכצוות להמשיך בתפקוד גבוה לאורך השנים: להתקדם, לסגל שינוי נדרש, ליצור משמעות, להתגבר על משברים ולהפוך לעיתים את מה שנראה כבלתי אפשרי לאפשרי?
הסדנה המוצעת מתארת "תפקידים" שונים בקרב אנשי הצוות, היוצרים ומעצימים דרמה בהתנהלות בין אישית. כמו כן, כיצד ניתן לפעול בנתיבים עוקפים, כדי להגיע לראייה רחבה ונאמנה של המציאות כבסיס להתמודדות ותקשורת מקדמת שיתוף פעולה ותוצאות.
יחסי צוות מזמנים לא אחת מצבי מחלוקת וקונפליקט. מצבים מורכבים כגון אלו בשגרת העבודה עשויים להביא חברים בצוות לידי שימוש ב"דרמה" לצורך השגת תשומת לב, בסוס עמדתם, רצון לשינוי נורמות התנהגות וכד'. גיוס ה"דרמה" על צורותיה השונות, נובע לרוב מראייה חלקית של המציאות והינו אקט המצמצם אפשרויות לפעולה, מעצים את הקונפליקט ונמנע מלקיחת אחריות אמיתית על פתרונו.
ההדרכה מלמדת על סגנונות שונים של תקשורת בין אנשים ומתן פרשנויות שונות למציאות נתונה. כמו כן, נלמד כיצד ניתן לעשות שימוש ב"שפות" התקשורת השונות כדי להבין, לתקשר ולבנות שיתוף פעולה טוב יותר עם עמיתים, ספקים ולקוחות.
העדשה דרכה רואה כל אדם את העולם מקבלת ביטוי בדרך התקשורת שלנו עם סביבתנו. לאנשים שונים, שפה שונה ודרך שונה לפרש את המציאות בה הם פועלים. ההדרכה מציגה באופן ייחודי את כל מה שחשוב לדעת על הגלוי והסמוי בדרכי התקשורת שלנו, על הערוצים המאפשרים ואלו החוסמים קשר, קשב והבנה מקדמת של יחסי עבודה ובכלל.
ההדרכה מרחיבה את רפרטואר הכלים להתמודדות אפקטיבית עם מצבי קונפליקט במעגלי העבודה השונים, הבנת הגורמים שבבסיס הקונפליקט וזיהוי הדרכים למניעה ולניתוב מקדם של מצבי הסלמה.
קונפליקטים הינם מרכיב טבעי ובלתי נמנע בשגרת העבודה בארגונים ובקרב צוותים. מהם הכפתורים המפעילים אותנו במצבים שונים? מול אנשים מסוימים? ואל מול אמירות מסוימות? המשתתפים בהדרכה לומדים לזהות סוגים שונים של "כפתורים מקפיצים" ומכירים את הדרכים להתמודדות אפקטיבית ומקדמת במצבי קונפליקט שונים בעבודה.
ההדרכה מקנה מיומנויות לתקשורת אסרטיבית הן כתפיסה העומדת בבסיס קשרינו עם הזולת והן כפרקטיקה לקידום יחסים ותקשורת בין אישית המסייעת להבהרת צרכים, רצונות, יוזמה בקשר וגבולות בינינו לבין האחר.
תקשורת אסרטיבית הינה מפתח ליצירת דיאלוג מקדם עם הזולת. יכולתנו ל"עמוד על שלנו", ליזום קשר ולהציב גבולות באופן בהיר ולא תוקפני, הינה מיומנות נרכשת המבוססת על קשב וכבוד הדדיים עם הסובבים אותנו, המקרינה רגישות לצד נחישות ועוצמה במימוש רצונותינו.