קסם האניאגרם בפיתוח צוות ביה"ס לסיעוד וולפסון

חברי הצוות משתפים: 

לא בכל יום יש לנו הזדמנות להציץ אל מאחורי הקלעים של אישיותנו, להכיר באיכויות שאנו מביאים אתנו, אך גם להתבונן באומץ על אזורי העיוורון שלנו ועל הדפוסים המעכבים אותנו בהתנהלות היומיומית, בבחירות שאנו עושים וביחסינו עם הסובבים אותנו.

זכות גדולה היתה לנו, לצוות ההוראה והמינהל בביה"ס לקחת חלק בסדנה לפיתוח צוות בהנחייתו של מר אבנר כהן, בה הכרנו את יישומי מודל האניאגרם כפי שבאים לידי ביטוי ביחסי הצוות, בתקשורת בין אישית במרחב ההוראה ובדרך בה כל אחד מאתנו יכול לפרוץ את גבולותיו ולהיות הגירסה הטובה ביותר של עצמו.

בכל מפגש בששת חודשי הסדנה העמקנו חקר והתבוננות בעצמנו כפרטים וכצוות, למדנו על עולמם של "טיפוסים" שונים בצוות, מה מניע אותם, מה חשוב להם וכיצד לתקשר עמם באופן המיטבי. נבחרת בית הספר היא משפחה חמה שעובדת יחד שנים רבות. בסדנה למדנו להביא יותר הבנה אל שגרת היחסים, לראות את האחר באופן מלא ועמוק יותר, להתקרב ולהכיר באופן בו לא הכרנו קודם.   

מפגש ייחודי התקיים בהשתתפות מר בני לוז, מורה בדרך האניאגרם ומחבר הספר האדם החופשי דרך האניאגרם, אשר חדד בפנינו תובנות אישיות להמשך התפתחות אישית.     

עברנו חוויה מרתקת שלימדה אותנו לראות את המציאות כפי שהיא ולא כפי שאנחנו, לראות את עצמנו ואת האחרים שעובדים עמנו באור בהיר יותר, בהירות שלא היתה שם קודם. למדנו כיצד להביא את עצמנו במלוא עוצמתנו ובהשפעה מיטבית מול חברינו לעבודה, מול הסטודנטים שלנו ומול שליחותנו המקצועית. 

ההתמסרות לאניאגרם דורשת אומץ ופתיחות. המסע היה מרתק, סוחף, לעיתים כואב ומבלבל ולעיתים משחרר. נפתח לנו צוהר לעולם שממנו לא ניתן לחזור לאחור: העיניים רואות שונה, האזניים שומעות אחרת, הפה מפיק צלילים חדשים, המגע נהיה רך יותר.

כולנו בהוקרת תודה על המילים הטובות, על המראות, הדיוק והחיוך.  

תודה לאבנר כהן על ההנחיה המקצועית החדה והמאפשרת, תודה לד"ר אינגה שלו שאפשרה לכל הקסם הזה לקרות ותודה לצוות שהביא עצמו בפתיחות, בכנות ובאומץ שעשה לכולנו הבדל.    

דילוג לתוכן