הלימוד המתקדם מאפשר לך התבוננות וחקירה פנימית ברמות עומק חדשות, לאור הרחבת הידע האניאגרמי על עולמם של הטיפוסים ועל הנתיבים לפריצת הדרך שלך כאדם, כמנהל, כמאמן וכאיש מקצוע העובד עם אנשים.
במפגשים אלו, נחדד ונתרגל את הפרקטיקה שבחכמת האניאגרם הן בעבודת התפתחות אישית והן כמי שעובדים עם אחרים בתהליכי אימון וייעוץ לצמיחה ופריצת דפוסים מעכבים.
נושאים נלמדים
התהליך הייעוצי לפריצת הפרדיגמה עם כל טיפוס ברוח האימון האונטולוגי (מבוסס Being)
שלבי שיחת האימון בדרך האניאגרם וחקר נתיבי הצמיחה של הטיפוסים.
מבנה ומנגנון פעולת האגו – קיבעון החשיבה, הכשל הרגשי ומנגנון ההגנה של כל טיפוס.
מלאכת אבחון הטיפוס: דקויות ותרגול מעמיק.
תפקיד הכנפיים והחצים.
מדוע אנשים בני אותו טיפוס מתנהגים שונה: היכרות עם 27 טיפוסי המשנה.
שיטת העבודה
סדרת מפגשי לימוד חווייתי – התנסותי, המשלבת חקר אישי וקבוצתי של טיפוסי המשתתפים בקבוצה, לצד תרגול המבוסס על מקרי ייעוץ הנוגעים לחסמים וקבעונות של טיפוסי האניאגרם השונים, דרכם נבחן נתיבים לפריצת דרך מבעד לעדשת המודל במרחב הייעוצי, הארגוני והניהולי.
מפגשי הלמידה משלבים תרגול אישי ובקבוצות קטנות, לצד דיון משותף ושימוש בעזרים שונים להמחשה (טקסטים, קטעי סרטים וכד') ושיח עם אורחים המשתפים בסוגיות מעולמם דרך עדשת הטיפוס שלהם.
מפגש ייעוץ אישי – נכלל בתהליך הלימוד ומטרתו לדייק עם המשתתף סוגיות ודילמות אישיות העולות מתוך הלימוד.
הסדנה מתקיימת באופן פרונטלי ו/או באופן מקוון בזום.
למי זה מיועד
בוגרי סדנת המבוא, בעלי תשוקה לצמיחה ותפקוד אישי מיטבי. מתאים למאמנים ומטפלים אישיים, יועצים בתחום הארגון והחינוך, בעלי תפקיד ניהולי המבקשים להעצים ולהיטיב את השפעתם בסביבת הארגון.
משתתפים אומרים
"השתתפותי בקבוצת הלימוד המתקדם האירה לי נקודת מבט חדשה ומרעננת על עצמי. הלימוד העמיק את ההבנה שלי ואפשר לי להתבונן על עצמי דרך מודל האניאגרם באופן שהביא לתובנות חדשות המלוות אותי בחיי האישיים כמו גם בעבודתי כיועצת חינוכית. היכולת להשתחרר מקיבעונות החשיבה של הטיפוס שלי מאפשרת לי חמלה עצמית, פחות כעס ותסכול עצמיים.
הלימוד החווייתי והתרגול יצרו למפגש בין המודל התיאורטי ליישומו בשטח. יכולתו של אבנר לדייק, למקד ולתווך לנו את המודל על-ידי הרחבת נקודת המבט ושאילת שאלות שמצליחה לגעת ברגישות - נתנו לי תחושה של למידה והתפתחות מתמדת. בנוסף, התחזקה בי תחושת הביטחון והמסוגלות להיעזר באניאגרם ככלי מסייע להבנת תהליכים אישיים ומקצועיים".
"אני מרגישה שהעמקתי את הבנתי במודל ובעולמם של תשעת הטיפוסים, העמקתי את היכולת שלי להשתמש בו (ואני עושה זאת בשמחה) ואת ההכרות שלי עם עצמי.
כמטפלת, מודל האניאגרם מעניק כלים מצוינים ועמוקים לעבודה עם מטופל. היכולת להכיר את העצמי דרך המודל, את הערכים והמניעים שלי, את החוזקות והמקומות הפוגעניים, מאפשרים מרחב רחב מאד של עבודה פנימית עמוקה בכל תחומי החיים.
אבנר מורה בעל יכולות מופלאות להחזיק ולהנחות קבוצה, להבחין בפרט ובצרכיו ולשלב זאת בדינמיקה של הקבוצה.
אני חושבת שכל מטפל שיפגוש את האניאגרם, יעמיק היכרות עם עצמו ומתוך כך יעצים גם את עבודתו עם מטופליו. זוהי זכות גדולה והתרומה נהדרת".
"תהליך הלימוד אתך אפשר לי להתבונן ולדייק את עצמי באופן שלא הכרתי קודם.
רוצה להודות לך על המקצועיות ויכולת ההכלה המעצימה שלך, על שסייעת לי במיקוד דרכי להיות הגירסה הטובה ביותר שלי. ציפיתי לכל מפגש קבוצה בסקרנות והתרגשות, כמי שהולכת להתעשר בגדול. כל מפגש הביא עמו קסם עבורי. תרמת לנו ביכולת שלך לראות את תמונת המציאות באופן רחב ושונה, לנתב אותנו, לכוון ולתמוך בנו לאורך כל הדרך באתגרי השינוי והגדילה שמביא עמו עומק הלימוד.
בזכות האניאגרם ותהליך הלימוד בו השתתפתי, אני מבינה כיום טוב יותר מי אני ומה אני רוצה להיות. מרגישה שהתפתחתי כאדם וכאשת מקצוע ובכוונתי להמשיך הכשרתי כמאמנת בעתיד."
"היתה זו עבורי הזדמנות נדירה לצאת למסע אל ועם עצמי, לגלות את החוזקות והחולשות שלי בעומק אחר וללמוד על נקודות העיוורון שלי כאדם. דרך מפגשי הלימוד, למדתי להבחין את עצמי מהטיפוס ולאזן ביניהם, לנתב את חיי באופן מקדם. דרך הלימוד התאהבתי באניאגרם, דרכו אני יכולה להעמיק עוד ועוד בהבנה שלי את עצמי ואנשים אחרים ומרגישה כיצד זה משפיע ומסייע לי בחיי האישיים והמקצועיים.
שמחה שהייתי חלק מחוייית הלימוד הזאת".